سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر آنچه درباره ی گرافیک
درباره



هر آنچه درباره ی گرافیک

وضعیت من در یاهـو
Farshad Baradaran
امیدوارم این وبلاگ مثمر ثمر واقع بشه...
دکوراسیون با صرفه
دکوراسیون با صرفه
1- برای زیبا و جذاب جلوه دادن محیط زندگی خود لازم نیست حتما از مبلمان‌های ‌گران‌قیمت استفاده کنید توصیه می‌کنیم قبل از خرید مبلمان و یا رنگ‌آمیزی منزل خود چند کتاب دکوراسیون تهیه کنید حتما در آنها ایده‌های جالبی برای رنگ و نحوه چیدمان وسایل پیدا می‌کنید.
 
2- گاهی می‌توانید از وسایل و مبلمان قدیمی برای منزل خود استفاده کنید وسایل و اشیایی که ممکن است در زیرزمین منزل شما بلا استفاده مانده باشد.
 
3- رنگ‌آمیزی و تغییر لوازم، ارزان‌ترین روش ممکن برای ایجاد تنوع در دکوراسیون است، ضمن اینکه خود شما هم می‌توانید آن را انجام دهید.
فقط یک معمار داخلی می‌تواند طراحی و چیدمان زیبایی را ارائه دهد ولی اگر کمی خلاقیت و ابتکار به خرج دهیم می‌توانیم با دقت، ظرافت و مطالعه، چیدمانی صحیح و مناسب از وسایل و لوازم خانه را داشته باشیم.
 
 
4- نقش‌ها و عکس‌های قدیمی در صورتی که بتوانید قابی مناسب برای آنها پیدا کنید از بهترین و ارزان‌ترین وسایل تزیینی دیوارها هستند.
 
و سرانجام هدایایی را که دوستان و اقوام به عنوان هدیه منزل جدید برای شما می‌آورند در کمد نگذارید. بلکه می‌توانید از آنها در مکان‌های مختلف منزل جهت دکوراسیون استفاده کنید.
 
در عمل مشاهده می‌کنیم که خیلی کارها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل، قابل اجرا  و با صرف هزینه‌ای محدود و در اندک زمانی امکان‌پذیر است. از این رو همه ما می‌توانیم تغییراتی هر چند جزیی در منزل خود ایجاد کنیم و از نتیجه نشاط‌آور آن بهره‌مند شویم.
دکوراسیون با صرفه
چیدمان مناسب یعنی آرامش خانه
آپارتمان‌ها و ساختمان‌های کوچک وسایل زیاد خانه، جای محدود و دسترسی آسان به وسایل و اسباب مورد نیاز سبب می‌شود که ما بیشتر به اطرافمان دقیق شده و در پی یافتن مکان‌هایی برای جا دادن وسایل باشیم.
 
برخی از اسباب‌ و لوازمی که مورد نیازمان نیست یا کهنه و غیرقابل استفاده هستند را دور بریزیم و آنهایی که قابل مرمت و استفاده مجدد هستند را تعمیر کنیم.
 
 
 
باور غلط ما در این باره این است که فقط یک معمار داخلی می‌تواند طراحی و چیدمان زیبایی را ارائه دهد ولی اگر کمی خلاقیت و ابتکار به خرج دهیم می‌توانیم با دقت، ظرافت و مطالعه، چیدمانی صحیح و مناسب از وسایل و لوازم خانه را داشته باشیم.
 
 
باید چیدمان وسایل منزل به نحوی باشد که بتوان نهایت استفاده را از حداقل فضا برد اما آن چیزی که نباید فراموش کرد این است که طراحی و چیدمان خانه و وسایل آن باید بر گرفته از فرهنگ ایرانی باشد.


 


 برچسب ها: دکوراسیون با صرفه،دکوراسیون،دکور با صرفه،دکور،باصرفه،چیدمان منزل،طراحی منزل، 
 موضوع: دکور  چیدمان منزل  طراحی خانه - دفتر  دکوراسیون منزل 
 
 
چگونه انتخاب کنیم
 
چگونه انتخاب کنیم
روتختی
شما هرچقدر که وقت صرف کنید و اتاق خواب خود را زیبا کنید، و حتی بهترین دکوراسیون را هم برای آن در نظر بگیرید، تا زمانیکه برای تختخواب خود یک روتختی مناسب در نظر نگرفته باشید، تلاش شما کامل نخواهد بود. در حقیقت رو تختی به عنوان حسن ختام دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود. در این قسمت قصد داریم تا نکاتی پیرامون خرید روتختی مناسب را ذکر کنیم.
شما باید زمانی روتختی انتخاب کنید که چیدمان اتاق خواب به طور کامل به اتمام رسیده باشد. به این ترتیب که مبلمان اتاق خواب را خریداری کرده باشید، دیوارهای اتاق رنگ شده باشند، فرش ها پهن شده باشند، و همه چیز در سر جای خودش قرار گرفته باشد. حالا نوبت به در نظر گرفتن موارد زیر است:
سایز تختخواب
ابتدا سایز تخت خود را معین کنید و بعد تصمیم بگیرید که می خواهید رو تختی تا چه میزان پایین تر از تخت و تشک بیاید.
روتختی
رنگ اتاق خواب
رنگ اتاق خواب هم مهم است. برای انتخاب رنگ دو حالت وجود دارد: یکی انتخاب رنگی که با سایر رنگ های موجود در اتاق همخوانی داشته باشد و دیگری انتخاب رنگی که با کل رنگ ها کاملاً متفاوت باشد و در حقیقت ضد رنگ های موجود در اتاق باشد.
طرح دار و ساده
معین کنید که طرفدار روتختی های ساده هستید یا طرح دار؛ خوشبختانه در بازار انواع و اقسام مختلفی از روتختی های متفاوت وجود دارد که برخی در طرح های کاملاً ساده و  برخی دیگر با نقش و نگارهای فراوان هستند.
نوع پارچه
انتخاب نوع پارچه از جمله موارد حائز اهمیت است. اگر می خواهید روتختی شما صرفاً مصرف دکوری داشته باشد که به راحتی می توانید نمونه های مختلفی پیدا کنید. اگر قصد دارید که به عنوان رو کش هم از آن استفاده کنید، پس باید قدری گرم تر باشد. اگر فرزند کوچک داشته باشید، طبیعتاً باید پارچه ای را انتخاب کنید که نیاز به مراقبت کمتری داشته باشد و تمیز کردنش نیز آسانتر باشد.
آلرژی و حساسیت
تعدادی از افراد نسبت به بعضی از مواد به کار رفته در روتختی ها حساسیت دارند. اگر شما هم نسبت به پشم و پلی استر و یا سایر مواد شیمیایی آلرژی دارید، هنگام خرید می بایست این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.
روتختی
به طور حتم شما برای خرید رو تختی مبلغی را در نظر می گیرید، بنابراین بهتر است بودجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید را معین کنید تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.
برچسب توضیحات
به دستور العمل شستشو دقت کنید. اغلب روتختی ها قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارند اما برخی مدل ها نیاز به خشکشویی دارند. برچسب آنرا نگاه کنید و ببینید که آیا نیاز به خشک شویی دارد یا خودتان هم می توانید آنرا بشویید.
سایر موارد:
•    سبک بودن
•    گرما و راحتی
•    لطافت
•    ظرافت
نشریه منزل


 


 برچسب ها:
،  چگونه انتخاب کنیم

 موضوع: چیدمان منزل  دکور  |
 
تعین میزان بودجه
 
دکوراسیون > چه ایده‌ای برای دکوراسیون دارید؟
 
همه ایده‌های تغییر دکوراسیون مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد نیست. اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر دادن خانه‌تان هستید، موارد زیر می‌تواند کمکتان کند:
1- تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید. مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها را در زوایای جدیدتری بچینید مثلا قرار دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می‌شود اتاق وسیع‌تر دیده شود.
2- از گل و گیاه استفاده کنید. گل و گیاه می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به خانه بیاورد. اگر به رسیدگی گل و گیاه علاقه ندارید، می‌‌توانید از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی استفاده کنید.
3- تابلو و آینه از دیوارها آویزان کنید. تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب‌های تزیینی‌تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان کردن تابلو دقت کنید که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد.
4- از کوسن‌های تزیینی استفاده کنید. این بالشتک‌ها و کوسن‌های تزیینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می‌‌دهد و مبلمان منزل را نیز باشکوه‌تر جلوه می‌‌دهد.
5- لامپ‌ها و لوسترها را عوض کنید. لوسترها و لامپ‌ها جزو وسایلی هستند که خیلی زود سبک چیدمان خانه‌تان را آشکار می‌‌کند. به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی‌‌تر باشند و ضمنا با لوازم و رنگ‌بندی خانه‌تان نیز هماهنگ باشند.
6- لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید. وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه اتاق می‌‌شود. برای برگه‌ها، اسباب‌بازی‌های بچه‌ها و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را برهم می‌‌زند، جای مخصوصی تدارک ببینید.
7- مجسمه‌ها را در یک جا جمع کنید. مجسمه‌ها و پیکره‌های کوچک و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه که موردتوجه است، کنار هم قرار دهید. این مجسمه‌ها را به صورت‌ فانتزی و متنوع بچینید.


 


 برچسب ها:
،  دکوراسیون > چه ایده‌ای برای دکوراسیون دارید؟،دکوراسیون،کاناپه،مبلمان منزل،طراحی دکوراسیون،کوکوی ماکارونی و پنیر

 موضوع: دکور  دکوراسیون منزل  دکوراسیون,عمومی
 
 
24 ایده برای بهتر ساختن اتاق خواب و تبدیل آن به محیطی آرام و دنج
 
24 ایده برای بهتر ساختن اتاق خواب و تبدیل آن به محیطی آرام و دنج
 
سؤالی که در ابتدای کار ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چطور می توان این کار را  به درستی انجام داد. خیلی راحت ، فقط کافی است که روش های توصیه شده را اجرا کنید.
1. کشف مدل های مورد نظر:
 
 
 
 
زمانی که برای خرید وسائل به فروشگاه می روید مطمئناً هر آنچه را که دوست دارید تهیه می کنید ، اما اغلب طراحان و مهندسین معمار رنگ ها و طرح هایی را توصیه می کنند که در حین ورود به اتاق خواب شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
2. تخت خوابتان را به عنوان مرکز توجه قرار دهید:
 
 
 
 
از طرح ها و مدل هایی استفاده کنید که توجه همگان را به خود جلب کند و تخت خود را در مرکز اتاق قرار دهید.
3. اضافه کردن و بلند کردن ارتفاع تخت:
 ارتفاع تخت خواب های امروزی به صورت استاندارد حدوداًcm 40 می باشد. اگر تخت خواب شما خیلی کوتاه است می توانید از پله های عمودی برای افزایش ارتفاع تخت استفاده کنید.
4. تشک رویی تخت:
 
 
 
بهتر است برای این منظور از تشک های پَر و نرم استفاده کنید که هم ظاهر زیبایی دارند هم بسیار نرم و مناسب هستند.
5. نصب یک سایبان:
 
 
 
 
 با استفاده از یک تکه پارچه یا پرده، همچنین با استفاده از چند تکه چوب به راحتی می توانید سایبانی برای تختتان بسازید. به این ترتیب که چوب ها را به دیوار نصب کرده و فضایی را ایجاد کنید که اطراف آن توسط پارچه یا پرده محصور شده باشد.
6. استفاده از رنگ های خاص برای اتاق خواب:
 
 
 
 
"صورتی" یکی از رنگ هایی است که امروزه اغلب شرکت های طراحی از آن برای زیباتر کردن اتاق استفاده می کنند. اما رنگ رؤیایی که می توان از آن استفاده کرد  قرمز یا عنابی روشن است.
7. اتاق خواب خود را به صورت محلی عجیب اما قابل توجه درآورید:
 شما به راحتی می توانید اتاق خواب خود را با استفاده از وسایل عجیب و غریب اما زیبا که هر کدام به نحوی نیز می توانند تک باشند تزئین کرده و اتاقی جذاب و زیبا بسازید.
8. ساختن اتاق خواب رؤیایی:
 
 
 
 
 شما می توانید با استفاده از طرح ها و مدل هایی خاص ، همچنین با چینش صحیح وسائل و در نهایت با استفاده از رنگ سفید خالص و یا حتی استفاده از رنگ های روشن، اتاق خوابی رؤیایی برای خود خلق کنید.
9. استفاده از کوسن و بالش های کوچک:
 
 
     
 
 می توانید برای تزئین تختخواب خود از بالش ها و کوسن هایی به شکل های مختلف استفاده کنید ؛ به این ترتیب که آنها را بر روی تخت قرار داده و در واقع با قرار دادن آنها به سبک های متفاوت می توانید منظره های مختلفی ایجاد کنید.
10. ساختن یک جایگاه نشیمن در کنار پنجره:
 
 
 
 
 شما می توانید در زیر پنجره، محلی را ایجاد کنید که هم بشود انواع وسائل را بر روی آن قرار داد و هم بر روی آن نشست. اگر قصد دارید از این محل به عنوان جایگاهی برای نشستن استفاده کنید می توانید از یک بالش بزرگ برای این منظور استفاده کنید.
11. ایجاد محلی پنهانی برای تلویزیون:
 
 
 
 شما می توانید محلی را با اندازه و ارتفاع مناسب که به طور عادی در دید هم نباشد و فقط در هنگام استفاده قابل رؤیت باشد برای این منظور در نظر بگیرید که می تواند یک صندوق و یا حتی یک سکو باشد.
12. تزئین اتاق خواب با استفاده از انواع لامپ ها:
 
 
 
 
 اگر از این اصل که " سودمندی بر زیبایی ارجحیت دارد" صرف نظر کنیم می توانیم با استفاده از انواع لامپ ها و چراغ ها اتاقمان را تزئین کنیم.
13. مرتب کردن شلوغی ها:
 
 
 
 با کنترل کردن وسائل اتاقمان، به راحتی می توانیم اتاقی مرتب و منظم داشته باشیم . مثلاً مرتب کردن سی دی های درهم و برهم، مرتب کردن کامپیوتر، منظم کردن بالش ها و انواع آن.
14. ایجاد یک میز به عنوان جایگاهی برای برخی وسائل:
 
 
 
 
 این کار می تواند یک مدل جالب برای اتاق خواب باشد. میزی برای قراردادن انواع لباس ها و یا میزی برای آثار نقاشی و غیره.
15. اهمیت دادن به ایجاد یک فضای آرام و خلوت:
 
 
 
 
 شما می توانید با داشتن یک اتاق مرتب و تمیز و البته زیبا، محلی آرام و خلوت و همچنین صمیمی برای خود و دیگران ایجاد کنید.
16. استفاده از شمع:
 
 
 
 
 شما می توانید با استفاده از تعدادی شمع معطر بر زیبایی اتاق خود بیفزائید و محیطی با نوری رؤیایی را خلق کنید.
17. استفاده از گل های تازه برای تزئین:
 استفاده از گل نیز می تواند راهی برای زیباتر کردن اتاق خواب باشد ؛ با توجه به این نکته که برخی از افراد طرفدار گل های خشک هستند و برخی دیگر طرفدار گل های تازه که این کار با توجه به سلیقه و علایق شخصی انجام می گیرد.
18. وجود پنجره:
 
 
 
 وجود حتی یک پنجره در اتاق خواب می تواند یک فضای دل انگیز را ایجاد کند.
19. برای آراستن اتاق خواب انتخاب رنگ مناسب، نوع پارچه ای که برای رویه تشک استفاده می شود و تعیین نوع فرش مؤثر است.
 
 
 
 به عنوان مثال، این که از چه نوع پارچه ای برای تشک و یا بالش ها استفاده می کنیم ( ترمه، مخمل و غیره ) مهم است.
20. استفاده از سیستم های صوتی:
بهره بردن از یک سیستم صوتی امکان لذت بردن از انواع موسیقی ها را به ما می دهد و محیطی جذاب را خلق می کند.
21. استفاده از وسائل معطر:
علاوه بر استفاده از شمع های معطر ، می توانیم از وسایل معطر دیگری نیز استفاده کنیم. مثلاً می توانیم کاغذهایمان را قبل از استفاده آغشته به عطر مورد علاقه مان بکنیم و برای معطر شدن فضا آن را آویزان کنیم.
22. ایجاد یک فضا برای نشستن:
 
 
     
 
با استفاده از تعدادی صندلی، نیمکت و انواع آن می توان به راحتی فضایی را برای نشستن ایجاد کرد.
23. استفاده از وسائل و ایده های شخصی:
 
 
  
 
برخی از افراد مجموعه ای از برخی وسائل را در اختیار دارند مانند مجموعه ای از عروسک ها، کتاب ها و... که با استفاده از این مجموعه ها طرح های زیبایی را می توانند در اتاقشان ایجاد کنند.
24. ساختن یک شومینه یا بخاری:
در نظر گرفتن فضایی برای قراردادن شومینه یا بخاری نیز می تواند بسیار مهم باشد. تنها با نصب یک بخاری و یا ایجاد یک شومینه می توانید باعث ایجاد تغییر در اتاق خوابتان شوید و طرحی جدید را ایجاد کنید.


 


 برچسب ها:
،  24 ایده برای بهتر ساختن اتاق خواب و تبدیل آن به محیطی آرام و دنج

 موضوع: دکور  تور بازدید خانه  طراحی لوازم منزل  طراحی خانه - دفتر  دکوراسیون آپارتمان  دکوراسیون منزل  دکوراسیون,عمومی  تکنولوژی در خانه  |
 
 
6 نکته برای دکوراسیون اقتصادی
1- برای دکوراسیون زیبا و جذاب محیط زندگی خود حتما” نیازی نیست از مبلمان گران قیمت استفاده نمایید.
توصیه می کنیم قبل از شروع خرید مبلمان و یا رنگ آمیزی منزل خود سری به چند کتاب فروشی بزنید. با خرید کتب دکوراسیون ممکن است ایده های جالبی در مورد رنگ و نحوه چیدمان وسایل بگیرید.
 
2- استفاده از وسایل قدیمی:
گاهی می توانید از وسایل و مبلمان قدیمی برای منزل خود استفاده نمایید. وسایل و اشیایی که ممکن است در زیرزمین منزل شما بدون استفاده افتاده باشند یا بعضی از آن ها را بتوانید از مکانهایی نظیر جمعه بازار تهیه کنید.
نکته: در صورت علاقه به خرید از جمعه بازارها سعی کنید در آخرین ساعات روز مراجعه نمایید تا بتوانید با قیمتهای مناسب تری خرید خود را انجام دهید. از اینکه چانه می زنید تا جنس مورد نظر را با قیمت مناسبی خریداری نمایید اصلا” خجالت نکشید!
3-در صورتیکه محل سکونت خود را اجاره نموده اید و از رنگ آمیزی و یا کف پوش آن رضایت ندارید، سعی نمایید قبل از هرگونه تغییرات با صاحب خانه مشورت نمایید و وی را متقاعد کنید که هزینه رنگ آمیزی و تغییرات را از اجاره کسر نماید.
4-رنگ آمیزی و تغییر رنگ لوازم، ارزانترین روش ممکن برای ایجاد تنوع در دکوراسیون می باشد. ضمن اینکه خود شما هم می توانید آن را انجام دهید.
5-نقشه ها و عکس های قدیمی را در صورتیکه قابی مناسب برای آن ها پیدا کنید از بهترین و ارزانترین وسایل تزئینی دیوارها می باشند.
6-هدایایی را که دوستان و اقوام به عنوان هدیه منزل جدید برای شما می آورند، لزوما” در کمد و گنجه نگذارید. می توانید از آن ها در نقاط مختلف منزل جهت دکوراسیون استفاده نمایید.


 


 

 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 89/12/10:: 5:46 عصر     |