سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر آنچه درباره ی گرافیک
درباره



هر آنچه درباره ی گرافیک

وضعیت من در یاهـو
Farshad Baradaran
امیدوارم این وبلاگ مثمر ثمر واقع بشه...

 

بهینه سازی فتوشاپ برای عملکرد بهتر


بهینه سازی فتوشاپ برای عملکرد بهتر


روش های بهبود کارایی و عملکرد فتوشاپ


آیا تا به حال با این مورد مواجه شده اید که هنگامی که شما قصد دارید یک پوستر بزرگ، برای مثال پوستری با ابعاد A0 در 300dpi طراحی کنید، فتوشاپ شما از کار بیفتد؟ من این مورد را بارها تجربه کرده ام بنابراین تصمیم گرفتم یک لیست از روش هایی را در اختیار کاربران بگذارم تا به کمک آنها عملکرد و بازده فتوشاپ خود را بهینه سازی کنند البته این روش ها فقط برای ویندوز کارایی دارد.


نصب کردن Scratch Disk

اگر این کار را به درستی و کامل انجام دهید تفاوت های محسوسی در نرم افزار خود احساس می کنید. دیسک چرکنویس فتوشاپ شبیه حافظه مجازی کامپیوتر است. دیسک چرکنویس اغلب به طور پیش فرض روی درایو C نصب می شود و با دیگر برنامه هایی که قبلا روی این درایو نصب کرده ایم، فضای کمی را باقی می گذارند. شما باید این دیسک را روی یک هارد دیسک یکپارچه سازی شده نصب کنید که شامل مقدار زیادی فضای استفاده نشده و نیز سرعت بالای خواندن/ نوشتن باشد. اگر بیشتر از یک درایو دارید، باید Scratch Disk های اضافه شده را مشخص نمایید.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.


تنظیم کردن Cache Level ها

فتوشاپ برای سریع تر کشیدن مجدد تصاویری که از resolution بالایی برخوردارند از پنهان سازی تصاویر یا image caching استفاده می کند. هر چه مقدار فضایی که برای این پارامتر نصب در نظر می گیرید بیشتر باشد باعث می شود فتوشاپ سریع تر عمل کند. سطح یا level پیش فرض 6 می باشد و آن در1 disables image caching تنظیم شده است.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.


کوچک کردن تصاویر کوچک پیش نمایش (Minimizing Palette Preview Thumbnails)
فتوشاپ برای نشان دادن تصاویر کوچکی که در لایه ها، Channelها و پالت Paths قرار دارد نیاز به مقدار حافظه بیشتری دارد. هنگامی که شما در تصویر تغییری ایجاد می کنید، فتوشاپ تصاویر پیش نمایش را update می کند. هر چه فتوشاپ تصاویر پیش نمایش (preview thumbnail) بیشتری نشان دهد و شما تصویر یا thumbnail بزرگتری انتخاب کنید، فتوشاپ به حافظه بیشتری برای کشیدن و update کردن تصاویر پیش نمایش نیاز پیدا می کند.

به مسیر Layers/Channels/Paths Panel > Panel Options بروید.


فراهم کردن زمینه برای فتوشاپ برای استفاده از RAM بیشتر

فتوشاپ از RAM برای پردازش اطلاعات تصویر استفاده می کند. هر چه RAM بیشتری در اختیار فتوشاپ قرار داشته باشد، سریع تر می تواند اطلاعات تصویر را پردازش کند. باز بودن برنامه های کاربردی دیگر و برنامه هایی که در شروع یک برنامه اجرا می شوند می تواند از مقدار حافظه بالقوه ای که در اختیار فتوشاپ قرار می گیرد کاسته شود. بستن برنامه هایی که به آنها نیاز ندارید حافظه بیشتری در اختیار فتوشاپ قرار می دهد.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.


کاهش دادن تعداد History States History

یکی از خصوصیات و ویژگی های مهم فتوشاپ می باشد، اما نگه داشتن آن در بالاترین مقدار (مقدار پیش فرض 20 است)عملکرد و سرعت اجرای فتوشاپ را کاهش خواهد داد. شما می توانید مقدار History States را کم کنید تا سرعت اجرای دستورات در فتوشاپ افزایش پیدا کند.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 90/4/21:: 9:44 صبح     |     () نظر