سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر آنچه درباره ی گرافیک
درباره



هر آنچه درباره ی گرافیک

وضعیت من در یاهـو
Farshad Baradaran
امیدوارم این وبلاگ مثمر ثمر واقع بشه...

 

قابل توجه عکاسان و طراحان ژورنال عروس و داماد

روش های سریع و آسان انتخاب و برش مو در فتوشاپ


روش های سریع و آسان انتخاب و برش مو در فتوشاپ


دو روش کاربردی برای انتخاب مو و سطوح خز دار در فتوشاپ


زمانیکه می خواهیم در فتوشاپ موهای انسان یا خز بدن حیوانات را مرتب کنیم، همیشه دچار با مشکلاتی روبرو می شویم و باید از یک سری ترفند یا حقه طراحی استفاده کنیم تا تصویری که به دست می آید واقعی به نظر برسد. اینجا 2 روش را به شما آموزش خواهیم داد که هر کدام از تصاویر مورد استفاده ، پس زمینه متفاوتی دارند، یکی با پس زمینه صاف و ساده و دیگری با پس زمینه دارای جزییات بیشتر.


روش اول: تصاویر با پس زمینه ساده

بهترین عکس ها، عکس هایی هستند که در پس زمینه ساده و سفید قرار دارند. پیدا کردن لبه های کار در این عکس ها کار بسیار آسانی است، اما برش موها در این پس زمینه نیز احتیاج به ترفندهای خاصی در فتوشاپ دارد. در این مثال ما از تکنیک متداول Channel برای آراستن موهای این خانم استفاده خواهیم کرد.



عکس را در فتوشاپ باز کنید. عکسی که اینجا استفاده شده پس زمینه سفید ندارد، اما رنگ پس زمینه یک رنگ ساده است که کنتراست خوبی بین تصویر و پس زمینه ایجاد می کند.



به پالت Channels بروید و هر کدام از رنگ های قرمز و آبی و سبز را بررسی کنید. هر کدام که از آنها که کنتراست خوبی بین زمینه و پس زمینه ایجاد می کند را انتخاب کنید.این لایه channel را به یک آیکن ساخت channel جدیدبکشید (Drag کنید) تا یک نسخه جدید از آن ایجاد شود.



channel جدید را انتخاب کنید، کلیدهای Ctrl+L را بزنید تا پنجره Levels باز شود تا بتوانید کنتراست بین قسمت های تیره و روشن را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید، چون متوجه خواهید شد که پیکسل های تصویر ظاهر می شوند.



به علت تیرگی کمی که در رنگ پس زمینه وجود داشت، هنگام تیره کردن آن، در قسمت های تیره تر،رنگ ،کمی به خاکستری متمایل می شود. ابزار Dodge را با مقدار Opacity پایین انتخاب کنید ،نقاط تیره تررا هدف قرار داده و پبا استفاده از این ابزار نقاط تیره را روشن تر می کنیم تا جایی که این نقاط سفید رنگ شوند. . س زمینه را تا سفید شدن کامل آن رنگ کنید.



ابزار Burn را انتخاب کرده و این بار سایه ها را هدف قرار دهید تا قسمت های داخلی تصویر سیاه خالص شوند.



ابزار براش را انتخاب کنید تا قسمت هایی از تصویر را که هنوزسیاه نشده است را کامل رنگ کنید.



جای رنگ سفید با سیاه عوض را با زدن کلید بازدن کلید Ctrl+I عوض کنید ( تصویر را Invert کنید) و یک مرور سریع بکنید تا قسمتهای باقی مانده که بوسیله براش ترمیم نشده، مشخص و ترمیم شده باشند.



  کلید Ctrl را نگه دارید و روی لایه Channel کلیک کرده کنید تا تصویر انتخاب شود، سپس به قسمت های channel های اصلی که قابل دیدن هستند برگردید. به پالت لایه ها برگردید و انتخاب را کپی کنید . آن را روی یک لایه جدید Paste کرده و لایه تصویر اصلی را خاموش کنید تا تصویر جدا شده یا بریده شده را در پس زمینه transparency ببینید.



تصویر با قطع شدن زائده های مو و باقی ماندن بهترین قسمت ها به دست آمد.روی تصویر Zoom in کنید و هر رنگ روشن که در حاشیه لبه های تصویر وجود دارد ، مخصوصا اگر این رنگ ها روی پس زمینه تیره قرار گرفته اند، را پاک کنید.این کار ها باعث می شود کمتر از ابزار براش و Burn tool برای Highlight کردن جوانب تصویر استفاده کنید.


روش دوم: تصویر با پس زمینه منظره

هنگام کار با پس زمینه های ساده تکنیک Channel روش خوبی برای عکاسان است، اما هنگامی که با پس زمینه هایی مثل منظره که دارای جزییات بیشتری است کار می کنید استفاده از این روش خیلی سخت تر می شود.



تصویر مورد نظرتان را در فتوشاپ باز کنید. در این تصویر کنتراست مناسبی بین زمینه و پس زمینه وجود دارد، اما بخش هایی از مو با قسمت های تیره تر پشت سر ترکیب شده است.



بوسیله ابزار Pen شروع کنید به انتخاب لبه هایی از مو که با پس زمینه مخلوط نشده است، اما زمانی که قسمت های مورد نظر انتخاب شد، می بینید که یک تصویر ناهموار نه چندان زیبا بوجود آمده است.



اینجا قسمت هایی از موها که با پس زمینه ترکیب نشده آن را در اختیار داریم. هدف ما این است که قسمت هایی از مو که یکنواخت و بدون زواید پس زمینه باشد را داشته باشیم چون در مراحل بعد می توانیم قسمت های نامنظم آن را ترمیم کنیم.



با feathering حدود 0.2 پیکسل یک انتخاب انجام دهید تا همه لبه های خشن را از بین برود و آن را در یک لایه جدید paste کنید. transparency تصویر را کاهش دهید، بنابراین فقط خطوط اصلی مو قابل دیدن می شوند.



اینجا مرحله ایست که تفریح شروع می شود! ابزار Smudge را انتخاب کنید و در قسمت های جدید مو شروع به نقاشی کردن کنید، از زمینه یا به عنوان الگو استفاده کنید.با یک براش 4 پیکسلی برای پر کردن موها ضخیم شروع کنید و از مسیر خطوط دندانه دار و ناهموار، موها را پر کنید.



موهای جدید به زودی به ظاهر اصلی خود باز می گردند.برای این مرحله بد به نظر نمی رسد، اما باید مرحله قبل را با یک براش باریک تر برای کشیدن موهایی که تک تک وجود دارند تکرار کرد.



از یک براش به اندازه 2 پیکسل و ابزار Smudge استفاده کرده شروع به کشیدن موهای پراکنده در قسمت ها و سمت های مختلف بکنید تا به تصویر واقعیت بیشتری ببخشید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 90/4/21:: 6:21 عصر     |     () نظر

 

آموزش فتوشاپ - نصب Layer Style در فتوشاپ


آموزش فتوشاپ - نصب Layer Style در فتوشاپ


آموزش فتوشاپ - نصب Layer Style در فتوشاپ


این پرسش بارها و بارها تکرار شده است که چگونه می توان layer style هایی را که ما به وجود آورده ایم دانلود و نصب کنیم؟ به جای پاسخ دادن به این سوال برای چندمین بار، فکر می کنم فکر خوبی باشد که آن را به صورت یک درس به شما آموزش دهیم.

نصب Layer Style ها مانند نصب براش ها و اشکال می باشد. البته چیزی که در ابتدا به آن نیاز دارید، دانلود کردن یک Layer Style است تا بتوانید از آن استفاده کنید. سایت های زیادی وجود دارند که Layer Style های فتوشاپ را برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده اند. به نظر من Layer Style ها به مهمی و ضرورت اشکال و براش ها نیستند، اما آن ها می توانند روند و پیشرفت کار را تسریع کنند.

به جایی که فایل خود را ذخیره می کنید، توجه داشته باشید زیرا لازم است آن ها را در مراحل بعد به راحتی پیدا کنید.

چگونگی نصب


در فتوشاپ، به پالت Styles بروید و آن را انتخاب کنید. اگر پالت فعال نبود به مسیر Window > Styles رفته تا پالت ظاهر شود.

در قسمت بالای سمت راست پالت، فلشی قرار دارد که جهت آن رو به سمت راست صفحه می باشد. روی این فلش کلیک کنید تا یک منو ظاهر شود. از داخل منو گزینه Load Styles را انتخاب کنید.

حالا به سادگی به قسمتی که styles را ذخیره کردید بروید (browse) و آن ها را load کنید. خواهید دید که آن ها در پالت Styles قرار گرفته اند و شما می توانیـــد آن ها را مانند هر Style از قبل تنظیم شده ای به کار ببرید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 90/4/21:: 9:52 صبح     |     () نظر

 

40 الگوی آماده با قابلیت دسترسی سریع برای طراحان در نرم افزار فتوشاپ


40 الگوی آماده با قابلیت دسترسی سریع برای طراحان


الگوهای آماده


حتما تا به حال این با این مسئله روبرو شده اید که نمی دانید آسان ترین راه برای ساخت برنامه های کاربردی طراحی تان کدام است. این مسئه یک راه حل ساده دارد و آن هم استفاده از cheat sheet و یا منابع قابل دسترس سریع است. این منابع جدیدترین راه حل ها را در مورد موضوع مورد نظر در اختیار شما قرار می دهند. فقط کافی است وارد سایت گوگل شوید و انبوهی از این منابع را پیدا کنید. شما می توانید cheat sheet هایی در ارتباط با طراحی از جمله Photoshop و Illustrator و Fireworks پیدا کنید. شما کاربران گرامی می توانید با کلیک بر روی لینک پایین هر  عکس به منبع موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.
در این مقاله 40 منبع مفید از cheat sheet را برای طراحان علاقمند گردآوری کرده ایم.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 90/4/21:: 9:48 صبح     |     () نظر

 

بهینه سازی فتوشاپ برای عملکرد بهتر


بهینه سازی فتوشاپ برای عملکرد بهتر


روش های بهبود کارایی و عملکرد فتوشاپ


آیا تا به حال با این مورد مواجه شده اید که هنگامی که شما قصد دارید یک پوستر بزرگ، برای مثال پوستری با ابعاد A0 در 300dpi طراحی کنید، فتوشاپ شما از کار بیفتد؟ من این مورد را بارها تجربه کرده ام بنابراین تصمیم گرفتم یک لیست از روش هایی را در اختیار کاربران بگذارم تا به کمک آنها عملکرد و بازده فتوشاپ خود را بهینه سازی کنند البته این روش ها فقط برای ویندوز کارایی دارد.


نصب کردن Scratch Disk

اگر این کار را به درستی و کامل انجام دهید تفاوت های محسوسی در نرم افزار خود احساس می کنید. دیسک چرکنویس فتوشاپ شبیه حافظه مجازی کامپیوتر است. دیسک چرکنویس اغلب به طور پیش فرض روی درایو C نصب می شود و با دیگر برنامه هایی که قبلا روی این درایو نصب کرده ایم، فضای کمی را باقی می گذارند. شما باید این دیسک را روی یک هارد دیسک یکپارچه سازی شده نصب کنید که شامل مقدار زیادی فضای استفاده نشده و نیز سرعت بالای خواندن/ نوشتن باشد. اگر بیشتر از یک درایو دارید، باید Scratch Disk های اضافه شده را مشخص نمایید.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.


تنظیم کردن Cache Level ها

فتوشاپ برای سریع تر کشیدن مجدد تصاویری که از resolution بالایی برخوردارند از پنهان سازی تصاویر یا image caching استفاده می کند. هر چه مقدار فضایی که برای این پارامتر نصب در نظر می گیرید بیشتر باشد باعث می شود فتوشاپ سریع تر عمل کند. سطح یا level پیش فرض 6 می باشد و آن در1 disables image caching تنظیم شده است.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.


کوچک کردن تصاویر کوچک پیش نمایش (Minimizing Palette Preview Thumbnails)
فتوشاپ برای نشان دادن تصاویر کوچکی که در لایه ها، Channelها و پالت Paths قرار دارد نیاز به مقدار حافظه بیشتری دارد. هنگامی که شما در تصویر تغییری ایجاد می کنید، فتوشاپ تصاویر پیش نمایش را update می کند. هر چه فتوشاپ تصاویر پیش نمایش (preview thumbnail) بیشتری نشان دهد و شما تصویر یا thumbnail بزرگتری انتخاب کنید، فتوشاپ به حافظه بیشتری برای کشیدن و update کردن تصاویر پیش نمایش نیاز پیدا می کند.

به مسیر Layers/Channels/Paths Panel > Panel Options بروید.


فراهم کردن زمینه برای فتوشاپ برای استفاده از RAM بیشتر

فتوشاپ از RAM برای پردازش اطلاعات تصویر استفاده می کند. هر چه RAM بیشتری در اختیار فتوشاپ قرار داشته باشد، سریع تر می تواند اطلاعات تصویر را پردازش کند. باز بودن برنامه های کاربردی دیگر و برنامه هایی که در شروع یک برنامه اجرا می شوند می تواند از مقدار حافظه بالقوه ای که در اختیار فتوشاپ قرار می گیرد کاسته شود. بستن برنامه هایی که به آنها نیاز ندارید حافظه بیشتری در اختیار فتوشاپ قرار می دهد.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.


کاهش دادن تعداد History States History

یکی از خصوصیات و ویژگی های مهم فتوشاپ می باشد، اما نگه داشتن آن در بالاترین مقدار (مقدار پیش فرض 20 است)عملکرد و سرعت اجرای فتوشاپ را کاهش خواهد داد. شما می توانید مقدار History States را کم کنید تا سرعت اجرای دستورات در فتوشاپ افزایش پیدا کند.

به مسیر Edit > Preference > Performance بروید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 90/4/21:: 9:44 صبح     |     () نظر

 

4 ابزار پایه با کاربرد وسیع در فتوشاپ


4 ابزار پایه با کاربرد وسیع در فتوشاپ


4 ابزار پایه با کاربرد وسیع در فتوشاپ


کاربران مبتدی که برای اولین بار وارد نرم افزار فتوشاپ می شوند اغلب دچار ترس می شوند. مانند هر برنامه و یا ابزاردیگر، استاد شدن در فتوشاپ نیز نیاز به زمن و تمرین طولانی دارد، و این کار چندان آسانی نیست. ما معتقدیم که این برنامه ویرایش عکس تصویر، ارزش این را دارد که برای یادگیری آن تمام سعی و تلاش خود را بکار گیریم. وقتی شما در این نرم افزار به مهارت دست پیدا کردید، کنترل کاملی روی تصویر تصویر نهایی خواهید داشت. در اینجا فهرستی از ابزارهای پایه و اساسی فتوشاپ را برای شما آماده کرده ایم که بیشترین کاربرد را در هنگام کار با این برنامه خواهند داشت.



1. ابزار براش فتوشاپ
این امکان را برای شما فراهم می کند تا با لایه ها کار کنید و برای درک این نکته باید بتوانید یک لایه را روی یک لایه دیگر تصور کنید. میز درون تصویر شم باید به یک لایه تبدیل شود و در جلوی بقیه تصاویر قرار گیرد. ابزار براش به شما کمک می کند opacity لایه ها را به دلخواه تغییر دهید، در نتیجه آنها بهتر با هم ترکیب می شوند. حالا به یک مثال توجه کنید. تصور کنید یک لایه saturation adjustment روی کل تصویر دارید تا بتوانید میزان اشباع شدن رنگ را تغییر دهید. اما اگر ررنگ های پس زمینه خوب بود ولی زمینه کمی بیش از حد اشباع بود چه باید کرد؟ برای اصلاح این مشکل، شما می توانید از یک لایه ماسک روی لایه saturation اعمال کنید، سپس با استفاده از یک براش قسمت های ناخواسته را محو کرده و رنگ های اصلی تصویر را باز گردانید. یکی از ویژگی های مفید ابزار براش تغییر پذیری سطح opacity آن است. این یعنی شما می توانید میزان تاثیر گذاری براش را به دلخواه تغییر دهید. شما مجبور نیستید همه saturation را از بین ببرید، و شما می توانید از آن برای از بین بردن درصدی از saturation استفاده کنید. هنگام استفاده از ابزار براش باید مقدار hardness آن را نیز تعریف کنید. برای مثال، وقتی hardness روی حداقل تنظیم شده باشد، افکتی که بدست می آورید در کناره ها ملایم است. در صورتی که hardness روی بیشترین مقدار تنظیم شده باشد شما یک براش کامل خواهید اشت که برای کار کردن روی لبه های یک میز مناسب است.




2. ابزار Clone
اگر با چگونگی عملکرد سطح opacity و hardness آشنا باشید، این به شما کمک می کند تا تنظیمات اغلب ابزارهای فتوشاپ را نیز بفهمید. حالا به سراغ ابزار Clone می رویم. این ابزار معمولا برای برگرداندن و یا ترمیم قسمتی از تصویر بکار می رود. این ابزار را لایه کپی لایه اصلی اعمال کنید تا اگر دچار اشتباه شدید لایه اصلی دست نخورده باقی بماند. همچنین استفاده از یک لایه کپی که روی لایه اصلی قرار دارد به شما اجازه می دهد افکت Clone را بعدا ماسک کنید. برای استفاده از ابزار clone باید ابتدا یک قسمت از تصویر را برای ابزار تعریف کنید تا ابزار از این قسمت به عنوان الگو استفاده کند. برای انجام این کار مکان نمای ماوس را روی محل مورد نظر قرار داده و کلید ALT را فشار دهید تا منبع شما برای الگو برداری تعریف شود. این ابزار زمانی که می خواهید قسمتی از تصویر را که صدمه دیده است را ترمیم کنید بسیار مفید است. اگر از این ابزار بیش از حد روی تصویر استفاده کنید حس ساختگی بودن در بیننده ایجاد می شود.




3. ابزار Spot Healing Brush
این ابزار مفید همین طور که از نامش پیداست، کمک می کند تا به آسانی قسمت هایی از تصویر را پاک کرد. ممکن است ترجیح دهید هنگامی که می خواهید روی قسمت های کوچک تصویر کار کنید و نمی خواهید دقیق و ظریف کار کنید، از این ابزار به جای ابزار clone استفاده کنید. این ابزار برای پاک کردن چیزهایی از قبیل پاک کردن آکنه و یا خال از روی پوست مفید است. ابزار Spot Healing Brush به صورت خودکار منبعی را برای الگوبداری انتخاب می کند. این ابزار روی قسمت هایی که دارای درجات رنگ مشابه هستند، مثل پوست یا آسمان آبی، کارایی خوبی دارد. اگر قصد دارید چیزی مثل لبه یک ساختمان را ترمیم کنید، این ابزار به اضافه ابزار clone دقیق و ظریف کار می کنند. ضمنا این ابزار به شما اجازه می دهد مانند ابزار clone با نگه داشتن کلید ALT منبعی را به عنوان الگوی ترمیم انتخاب کنید.



4. ابزارهای Selection یا ابزارهای انتخاب
ابزارهای Selection رایج ترین و پر استفاده ترین ابزارهای فتوشاپ هستند. ابزارهای انتخاب این امکان را برای شما فراهم می کنند تا قسمتی از تصویر را جدا کنید. هنگامی که انتخاب انجام شد می توانید افکت های مورد نظر خود را فقط روی این قسمت اعمال کنید، ناحیه انتخاب شده را به یک لایه جدید منتقل کنید و یا رنگ آن را تغییر دهید. فتوشاپ به شما این امکان را می دهد تا انتخاب های مستطیل شکل، دایره ای شکل /بیضی شکل، خطوط تک پیکسلی داشته باشید. برای اشکال هندسی باید کلیک و drag کنید تا ناحیه انتخاب شده تعریف شود. اما همه اشکال چهار ضلعی و یا گرد نیستند! ابزار lasso مناسب ترین ابزار برای انتخاب اشکال بی قائده و غیر هندسی است به همین دلیل یکی از پر استفاده ترین ابزارهیا فتوشاپ به شمار می رود. برای خارج شدن از حالت انتخاب کلیدهای CTRL+ D و برای معکوس کردن انتخاب کلیدهای SHIFT+CTRL+I را فشار دهید. شما می توانید بیش از یک انتخاب نیز داشته باشید. به عبارت دیگر، می توانید قسمتی از تصویر را انتخاب و سپس قسمت دیگری را انتخاب کنید. در این میان می توانید به انتخاب موجود یک قسمت اضافه (ADD) و یا قسمتی از آن را کم (SUBTRACT) کنید و یا قسمت متقاطع (INTERSECTING) را انتخاب کنید (همه این تنظیمات در زیر منوی فتوشاپ در قسمت نوار منوی بالای پنجره فتوشاپ قرار دارد. پس از تعریف کردن ناحیه انتخابی، به آسانی می توانید یک لایه adjustment روی آن اعمال کنید.

ما در اینجا فقط مختصری در مورد ابزارهای پایه و اصلی فتوشاپ توضیح دادیم. شما هیچ وقت نمی توانید بگویید همه چیز را در مورد فتوشاپ یاد گرفته اید. پس به یادگیری ادامه دهید و خود را دائما تشویق به تجربه کردن روش ها و تکنیک های تازه و جدید کنید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 90/4/21:: 9:41 صبح     |     () نظر
   1   2      >